Wednesday, June 28, 2006


عايز تعرف مين اللي هاياخد كأس العالم؟


تعالى نحسبها

سنة 1994 أخدتها البرازيل وآخر سنة اخدتها قبل كده كانت سنة 1970
لو جمعنا 1970 + 1994 يطلع المجموع 3964

سنة 1986 أخدتها الأرجنتين وآخر سنة أخدتها قبل كده كانت سنة 1978
لو جمعنا 1978 + 1986 يطلع المجموع 3964

سنة 1990 أخدتها ألمانيا وآخر سنة أخدتها قبل كده كانت سنة 1974
لو جمعنا 1974 + 1990 يطلع المجموع 3964

وده يوصلنا إلى اللي حصل عليها سنة 2002
نطرح 3964 - 2002 يطلع الفرق 1962
يعني اللي حصل عليها سنة 1962 هو اللي اخدها سنة 2002
حصلت عليها البرازيل سنة 1962 وبالتالي عليها سنة 2002

معنى كده لو طرحنا 3964 - 2006 يطلع الفرق 1958
يعني الي حصل عليها سنة 1958 هو اللي هايحصل عليها سنة 2006

مين بأه اللي حصل عليها سنة 1958 ؟
.
.
.
.

البرازيل


--------------------------

إحكيها لعشرة عشان يجيللك خير وتسمع خبر حلو ، وإوعى ماتحكيهاش وتهملها عشان بيتك ممكن يتخرب والنار هاتولع فيه

--------------------------

تحديث السبت الساعة 11:55 مساءا : ههههههه منك لله ياتيري هنري
البرازيل خرجت


Ha ha ... Brazil is out

يافضيحتك ياشيخ علام


56 comments:

  1. مين اغلي و اقوي فريق كوره ؟ البرازيل يبقي البرازيل هي اللي هتاخد الكاس
    مع اني متصور و الله اعلم انه هيبقي فريق اوربي غالبا المانيا يعني و علي رأي المثل هايل هتلر

    ReplyDelete
  2. :))))))))
    هحكيها حاضر
    ف الجوووووووون والله يااحمد

    ReplyDelete
  3. انت يا بني تربية منتديات
    روح يا شيخ
    ربنا يدمها عليك نعمة

    ReplyDelete
  4. تحححححفة يا احمد والله
    جامدة موووووووت

    ReplyDelete
  5. يسمع من بقك ربنا
    يارب البرازيل اللي تاخد الكاس

    ReplyDelete
  6. billah 3alek meen il 2a36ak hay il 7isabat?
    me*

    ReplyDelete
  7. ايه ياعم ده .. انت دماغك دى ايه، نفسى اعرف بتجيب الافكار دى ولا الكلام ده منين..( بتبقى مديها ايه ) بجد موت على روحى من الضحك.. دمك زى العسل ...

    ReplyDelete
  8. يخرب عقلك يا احمد

    ReplyDelete
  9. انا عايزة المانيا تاخدها اينعم انا مش متابعة الماتشات السنة دي علشان الامتحانات بس برضوا البرازيل تاخدها مرتين ورا بعض

    اوزعها لعشرين وهاجيب مجموع؟ :)

    ReplyDelete
  10. فكرتني بموضوع الشيخ أحمد حامل مفاتيح الكعبة اللي الرسول جاله في المنام وحاكية الورقة اللي لو موزعتهاش عشر مرات يا هتسقط يا هيصحلك مصيبة والتخاريف دي كلها
    =
    بس يعم الشيخ احمد انا عارف ان سرك باتع عشان كده هقولها لناس اصحابي يعم وهصيطك على الآخر
    قوللي بقة
    عندك مواهب تانية من نوعية اقرا الودع واضرب الرمل واعرف في الكف وافقش في البيض
    هههههه

    سلام

    ReplyDelete
  11. مساء الخير وليه اللفة الطويلة دي مين اللي عندهم رونالدينهو ورونالدو وكافو وكارلوس هم البرازيل خلصت
    بس ايه الكلام اللي في الآخر ده انت اكيد بتهزر

    ReplyDelete
  12. 3964
    نطرح منها عشرة

    الباقي

    3954

    4مايو
    سنة39

    ده تاريخ ميلاد واحد

    أسمه الشيخ صالح كامل

    يبقى هو أكيد هيدخل النار

    هههههههههههههههههههههه

    ReplyDelete
  13. تحفه
    بص هى ممكن بلده
    الواء الواء هى اللى تاخد الكاس
    احسن برضه
    بس مين البرازيل دى
    ويعنى ايه كاس العالم
    ايه ده
    انتوا مين
    انا ايه اللى جابنى هنا

    ReplyDelete
  14. فيه اشاعة ماشية فى البلدبتقول ان عمر سليمان كان فى البرازيل والمانيا استاذنت من الريس علشان يبعتوه يهدى الاجواء ويفوتولهم الاجوان

    ReplyDelete
  15. law 7akeiteha..7ageeb ta2deer? wala anol ely fi baly? hmmmm..testahel el tagroba ya3ni :D

    gamdaaaaaaa))) ya basha!! bas net2abel ba2a ba3d el match el neha2y insha Allah..wenshof el Brazil wala meen..Ok? :D

    ReplyDelete
  16. هههه أحمد انت بتتكلم جد .. انا ماليش في الكورة أوي بس الحوار لو كدة تبقي جامدة أوي ,, بس أنا كان نفسي ايطاليا اللي تاخدها :( ...

    و صحيح .. جيمي بس كان عارف إني مش بدخل الايام دي علي النت فحب يجاملني و بعدين ياريت يا معلم تتابع لغتي العربية علشان هي بجد ضايعة

    ReplyDelete
  17. طب و 1998 وقعت ليه؟

    ReplyDelete
  18. يا سيدى البرازيل تاخدها
    العفريت الازرق ياخدها
    اهم حاجه بيتى ميتخربش بس
    ياترى بقى لو وزعتها على 10 هاروح الجنه
    و على 20 هيتبنيلى بيت فى الجنه
    و على 30 هاروح جيرو لاند؟؟؟
    احب اعرف انا المسائل دى

    ReplyDelete
  19. و ده العشم برضه .. البرازيل تاخدها بحكم الخبره و التاريخ .. علي رأي عمرو اديب .. تاخدها بالامر ..

    و لو ان فيه توقعات بتقول ان البرازيل نهايتها النهارده "الجمعه" و ان المانيا هي اللي هتاخد الكاس ..

    اللــــــــــه أعــــــــــلم

    ReplyDelete
  20. طب لو البرازيل ما خدتش كاس العالم
    ايه اللى هايولع ؟؟
    التلفزيون؟
    :P

    ReplyDelete
  21. السلام عليكم
    عارف يا باشا انت عملت ايه بعملتك دى خليت الشيخ صالح يتدخل علشان الموضوع ده ميحصلش والا هايلغوا كاس العالم ويدو الكاس للى عليه الدور ويتخرب بيته

    فرصه سعيده:)

    ReplyDelete
  22. انت مجرم حرب وعموماً بيوحشنى كلامك وتشجيعك وسؤالك بيخلو الواحد بيحن للبلوجر بعد ما قررت اتوقف بس خد بالك انا كنت بتكلم كلام رجالة مش زى
    بتاع اليمن

    ReplyDelete
  23. صبح تاتا اتنين في تلاتة.طول عمرك سابق سنك واللاهي.

    والنبي يا بشمهندز تشوفلي عندك كدة الواد اخويا حايجيب كام في التوجيهية مع العلم انه جاب في الاعدادية % 92 و كنت سنة 2003.وجاب في القبول %98 و كانت سنة 2000اما عن تانية ثانوي ف70 في عين العدو.

    ويجعله عامر.وسلملي علي السيد الالوسيييي

    ReplyDelete
  24. يا ليلة سودة عفش بيتنا ولع

    علشان كدة ح تلاقيني بوزعها في المترو في عربية النص وأنا باقول .. أنا مش طويل وأهبل .. أنا قصيير وأووزعه

    ReplyDelete
  25. خليك من الحسابات و الخزعبالت دي المانيا ح تاخد الكاس
    سلطات عليا و صلتلي الخبر و هو اكيد المانيا حتفوز

    ReplyDelete
  26. إبراهيم
    كلها أيام وياخبر بفلوس بكرة يبقى ببلاش

    ثروة
    لازم عشرة ياثروة ماينفعش تسعة ، عشان الخبر الحلو ييجي


    انينوموس
    تربية مندتيات ، حلوة زي ماكون تربية شوارع كده ، عايزين المرة الجاية نعرف اسمك بدل الانينوموس ده

    محمد محرز
    ربنا يكرمك بس استنى لما نشوف النهاية هاتكون ايه

    تاتي
    طلعتي برازيلية وإحنا م واخدين بالنا

    خالد جرار
    نورتنا يالورد .. بس مش عارف انت قلتهالي إزاي .. بقالي مدة مارحتش بغداد

    بعدك على بالي
    انتي عارفة بأه الليل وآخره ، كاس العالم مجنن الكل

    جيرونيمو
    هو عقلي لسه هايتخرب ماهو مخروب من زمان

    نوران
    احكيها لعشرة كفاية عشرة زي عشرين
    والخبر الحلو ممكن يكون في المجموع
    بس معنى كده انك بتشجعي المانيا

    حائر في دنيا الله
    المواهب كتيرة بس مين يكتشف ، انت لسه فاكر حكاية الشيخ أحمد ده الشيخ احمد والشيخ برسيل وكل يوم الايميل مليان دي غير الاس ام اس بتاعة ارسلها لعشرة
    أعتقد إن شركة المحمول هيا اللي بتطلع الرسايل دي


    هوميروس
    بكرة هايبان اللي فاز ، وبالنسبة للكلام اللي في الآخر اكيد باهزر ماكنتش فاكراك خفيف اوي كده

    أبو شنب
    إنت دخلت البوستات في بعض جبت البرازيل مع الشيخ صالح
    عموما حسابية حلوة لو كان ده فعلا تاريخ ميلاده

    أم المريلة كحلي
    واضح غن العيار تقيل اوي ، كاس العالم ده الكاس اللي بنشرب منه لما نحب نهييس

    طاهر
    واضح ان مهمة المبعوث اياه بآءت بالفشل كالعادة فالصراع محتدم حتى الآن بين البرازيل وفرنسا

    إبيتاف
    جبتي من الآخر نتقابل بعد الفاينال ونشوف مين اللي كلامه صح
    أعتقد انك تنولي اللي في بالك احسن من التقدير ، التقدير بيجي وبيروح اما اللي في البال ده معاكي طوول العمر :)

    سيزار
    من صورتك كده لازم تشجع إيطاليا ، عشان شكلك شبه الطلاينة والناس اللارج اوي هما اللي بيشجعوا الطلاينة
    ولايهمك في موضوع جيمي ومتشكر على التوضيح وسلملي عليه

    أنينوموس
    فةتها ياسيدي انت واقف على الواحدة ليه كده

    مانورا
    طبعا مايتخربش مادام هاتحكيها لعشرة .. بس حكاية جيرو لاند دي ماقدرش أأكد دي حاجة في علم الغيب هيا والأكوا بارك

    من يمشي وحده
    تشكر ياباشمهندس طحاوي ، وتشكر اكتر على التنويه المشرف في موقع تدوين

    رومانتيك روز
    أعتقد انك تقصدي نهايتها السبت مش الجمعة عشان هيا بتلعب النهاردة السبت دلوقتي بس لسه النتيجة صفر صفر
    خلينا نشوف

    سويدي
    لوماخدتش الكاس انا اللي هاولع عشان مضطر الغي البوست ده

    جبلاوي
    هيا الدعوات عليع نازلة ترف مش مستنية انه يدعي عليا انا
    بس استنى ياجبلاوي خلينا نشوف الآخر

    أسدمحبوس
    حمدالله ع السلامة وكفارة واهلا بيك ياك يالورد ومالناش دعوة برجالة اليمن

    رانيا
    السيد الالوسي يحدثكم لازم تدفعي باكو بالكامل ملفوف في حته هدوم من قطر أخوكي عشان نقدر ندخله الهندزة
    والباكو ده لازم يكون خمسينات مش عشرينات

    زبادي
    قوللي بأه هاتزعها في المترو إزاي وانت في جده ، روح بأه التحلية مول احسن ووزعها بس خللي بالك من اللي بالي بالك

    دايفر
    ألمانيا يعني بعد كله الحسابات دي وفي الآخر تقول المانيا
    السلطات العليا دي باين عليها فشنك وبكره تشوف

    تحياتي للجميع ونلتقي بعد النهائي

    ReplyDelete
  27. تعرف والله ينفع تلبس دقن وعباية بيضا وتمسك سبحة وتفقر ولو قلت الكلام ده في اي زاويه هتبقيشيخ وليك كرامات

    وممكن اي واحد من دكاترة اليومين دول يكتب عنك وعن الفضل اللي انت اثريت بيه البشريه باكتشافك علم جديد

    بس بقولك ايه اللي هيطلع بالنص

    اه انا دلوقتي بقيت راجل مادي فاهم

    ReplyDelete
  28. هههههههههههههههههههههه
    معلش بقى يا فندم كل بوست وانت طيب
    :P
    انا فرحان جدااااااااا
    عملوها الديووووووك
    :P:P:P

    ReplyDelete
  29. ترى هنرى مين قصدك عملها الشيخ صالح ورشى الحكم علشان كاس العالم متتلغيش انا مش قولتلك

    ReplyDelete
  30. Looooooooooooool..wana gaya a2ol el kelmtein dol..hardluck ba2a ya 3amna lol..tab eh el 3amal ba2a,,, mosh 7asma3 7'abr 7elw ya3ny lol

    ReplyDelete
  31. يييييييى
    مش هاروح جيرو لاند!!!



    معلش بقى يا شوكير

    ReplyDelete
  32. اسكت بقا يا أحمد
    دانا زعلانة قوي والله
    ابن خالي امبارح قالي حاسس ان فرنسا هتكسب و أنا أقوله لا ازاي يا بني مينفعش هي البرازيل و أنا كلي ثقة مانت قلتلنا بقا انها هي اللي هتاخده و أنا بسمع كلامك و بصدقه
    و أنا بقا مشفتش الماتش طبعاً
    و لما سألت مين اللي كسب قالوا فرنسا و أنا مش مصدقة
    فضلت مش مصدقة 5 دقايق ماهو انت قايل انها هتكسب بقا لحد ما بابا قالي قلت استحالة يكون هو كمان بيهزر و لما اقتنعت انها اتغلبت لقيتني بكل تخلف بسأل بابا يعني مش هتلعب تاني
    عاجبك كدة مش هسمع كلامك تاني :(

    ReplyDelete
  33. عملها هنرى وقلب الترابيزه على الكل
    كدا بقى ماعدش غير المانيا واطاليا اللى بتحمد الرب علشان البرازيل خرجت اصلها محسومه البرازيل وايطاليا فى النهائى تبقى البرازيل تكسب واسأل حتى 1962,1970,1994
    وممكن البرتغال تحقق المفاجاه وفرنسا والله كويسه
    من الأخر كدا ممكن مصر تاخد كاس العالم

    ReplyDelete
  34. جوهررررري .. جوهري .. هووو هووو

    ReplyDelete
  35. البلوق محسن للتعديلات

    النار ولعت فيه ولا مؤاخذه




    هههههههههههههههههههه

    ههههههههههههه

    هههههههههه

    هههههه
    هههه

    ReplyDelete
  36. هارد للللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللك يا احمد

    ReplyDelete
  37. و الله اول واحد فكرت فيه ساعة ما الماتش خلص هو انت يا احمد ..

    معلش بقي .. نعيش كلنا و ناخد غيرها !!
    :(

    ReplyDelete
  38. منك لله إيه يا تيرى يا هنرى ؟!! أنا بقول شكرا لتيرى هنرى

    و معلش يا شقير , البرازيل ماتستاهلش تاخد البطولة دى ... الأربعة اللى وصلوا الدور قبل النهائى هى أحسن فرق لعبت فى المونديال كله

    مع إن الأرجنتين كانت حلوة برده و الله

    ReplyDelete
  39. كاس العالم الجاي بقي اكيد لازم تتوقع صح
    نستني اربع سنين كمان تكون عدت حسابات النجوم
    :) :) :)
    انتوك

    ReplyDelete
  40. ههههههههه لا
    البرازيل OUT

    طلعت حسبتك غلط يا باشا

    ReplyDelete
  41. و انا اللي نازل تبشير للناس مستندا على نظريتك اللي متخرش الميه...دنته طلعت اي كلام يا جدع ههههههه.

    ReplyDelete
  42. Loool..ana lessa bad7ak aslan zay el Habla mn sa3eteha Lol..3agbak keda ya Ahmed Basha..el nas mosh fahma ely feeha! Lol..leh keda ya sheikh 3allam loooool

    ReplyDelete
  43. مش قلنالكم : داري على شمعتك تقيد :)

    ReplyDelete
  44. البللوره المسحورة عاوزة تنجلي شوية يا هندزة.معلش مش عاوززاك تبطل اففتكاسات.مشوار الالف باكو يبدا بصدفة.بس سيبك انت الست هايفة دي قلبها ابيض وسكتها حمرة.يا دوب بس مسكت ايد الكابتن هنري و الجون جه.بركااااتك يا واوا.واخويا باة ربنا يتولاه.

    ReplyDelete
  45. هاهاهاهاهاهااااااااى
    اهو البرازيل طلعت
    احسن هو انا اساسا مباحبش الكوره لكن لقيت ان 105%من الشعب المصرى بيتابعها فقولت اما اعرف هى ايه
    بعد لما فوقت بقى عرفت ان البرازيل طلعت هاااااه يامين يعيش لما يشوف المانيا واخده الكاس
    وسلملى على البتنجااان

    ReplyDelete
  46. و علي راي الشيخ علام:"المونديال ده مش لازم يتم..... تم تم تم

    ReplyDelete
  47. ليه كده بس اهو جبت لنفسك الكلام كان مالك ومال الكوره
    اهي بنورتك باظت ابقي هات غيرها

    ReplyDelete
  48. مش قولتلكم البرازيل مش هتاخدها اينعم مكنتش متوقعة انها تخرج بدري بس برضه الحمد لله اني محكتهاش لحد كنت هتضايق اوي :)

    قلنا حاجة تانية علشان بتنا ميولعش واجيب مجموع واورعها ع كام واحد
    هههههههههههههههه :)

    ReplyDelete
  49. والله انت سكر يا احمد
    اظرف حاجه في الموضوع الثقه اللي كنت بتتكلم بيها

    بس انا متوقعه فرنسا والمانيا في النهائي و المانيا هتكسب
    والله اعلم

    ReplyDelete
  50. حلوة اوي دي
    فكرت فيها ازاي؟!!!

    كنت ناوي أوزعها على كل صحابي خوفا من خراب البيوت ... انما خسارة البرازيل (الله يرحمها) ..جعلتني اعدل عن هذا القرار وانتظر الكسبان وخلاص
    بس هازعل لو ألمانيا كسبت ... مش عارف ليه

    ReplyDelete
  51. البرازيل .. برازيل مين ياراجل .. طلعت معاك أوت ياشيخ علام

    ReplyDelete
  52. توقعاتي هي أن اللي حيكسب كأس العالم هم أصحاب القهاوي اللي سارقين وصلة ايه أر تي و بيحسبوا الزباين علي المشروب الطاق طاقين علي حس الفرجة علي الماتشات او رئيس العصابة صالح كامل و الاحتمال الاكبر هو ان الرابح الأكبر هو الواد بلية الكهربائي اللي بيمد الوصلة كتيمي أو يغير شفرة القناة السويسرية بحرفنة مقطوعة النظير رافعا راية إحنا اللي دهنا الهوا دوكو

    ReplyDelete
  53. آدم المصري
    سهلة وبسيطة ده مافيش أحسن من كده شوية بخور وسبحة وعمة والباقي سهل ايه رايك باه مادام عايز نسبة تيجي تستقبل الزباين وتقررهم قبل مايدخولوا زي اسماعيل يس

    سويدي
    الديوك بتوع التلاتة بي دوول بوظولي الشغلانة
    :)

    جبلاوي
    تصدق شكله فعلا كان عايز يبوظ الشغلانة
    عشان الإشتراكات .. إممم نشوفله حاجة تانية

    إبيتاف
    هاها جاية فرحانة فيا اوي .. عموما الاخبار الحلوة جاية بشرط انك تكوني قلتيها حتى ولو غلط .. لا تجادل

    حلم
    شوفتي باه .. فيه حاجة في الحسباية مش مظبوطة

    مانورا
    عندي ليكي تذكرتين لجيرو لاند فيهم كل الالعاب ماعدا لعبة الكوندور

    تاتي
    والله ضحكتيني .. انا مبسوط جدا ان كان عندك الثقة دي في كلامي ..وارجو ان فرنسا ماتهزش القصة دي

    كمانجا
    ايه الموسوعة الرياضية دي اهو خلاص ايطاليا وفرنسا في النهائي يبقى كده هاتخدها مصر فعلا

    زبادي
    يااااه إنت لسه فاكر الجوهري الجوهري اليومين دوول بقى محلل

    أبو شنب
    شفت الفضيحة يامعلم .. مبسوط اوي فيا
    :)

    أنينوموس
    أدي حال الدنيا

    رومانتيك رووز
    أنا أول واحد جه على بالك بعد الماتش والتدوينة دي اول حاجة جت على بالي
    فضيحة بعيد عنك

    أحمد السعيد
    بيني وبينك فعلا البرازيل كانت زبالة كله في الكافيه كان بيشجع فرنسا بعد العرض المنيل بتاع البرازيل

    كراكيب
    انتوك .. لسه هانستنى أربع سنين على راي مفيد فوزي في برومو العاشرة مساءا لسه هانستنى ليوم السبت

    أنينوموس
    هانعمل إيه باه أدي الله وادي حكمته

    أنينوموس تاني
    مادام حكيتها لعشرة حتى ولو غلط يبقى هاتسمع خبر حلو

    إبيتاف
    نزلت عليكي بضحك .. طيب الانكت باه لو تتخيلي منظري بعد الماتش وانا بافكر في البوست ده

    تشانج ديستني
    إنتي ماقولتليش داري على شمعتك تقيد لو كنتي قلتي كنت سمعت كلامك

    أم المريلة كحلي
    شفتي الي حصل اهو توقعك كمان طلع غلط والالمان خرجوا
    وسلميلي ع البتنجان


    رانيا
    والله انتي عسل انتي اللي اخدتي بالك من بركات هيفا مع هنري في اعلان البيبسي
    عموما سرها باتع
    مش هالمع البلورة عشان هاجيب بلورة جديدة

    جوجا
    شفتي اللي حصل .. انا جبت بلورة جديدة شبه تيري هنري

    رانيا
    هاها خلتيني الشيخ علام
    الله يخرب بيتك يالا نكش يانششكي يابتاع النشوق

    نوران
    عايزاني اقول حاجة تانية .. طيب نخلص من الفضيحة دي الاول والناس تنسى وبعدين نقول

    بسبس
    شفتي الثقة ولا كاني نوستراداموس في زمانه
    بس هانعمل ايه إجتهدنا وخلاص

    فهرنهايت
    مافيش داعي للزعل ألمانيا خرجت خلاص وده من توقعاتي لما قلت البرازيل هاتخدها
    أشتاتا اشتوت
    هووووف

    هيثم
    اخيرا ظهرت ياهندسة .. اتحاد الطلبة واخدك اوي كده
    نورتنا

    سارة
    المشكلة في اللي فكوا الشفرة دوول بعد كاس العالم هايفكوا بعد النهائي شفرات قنوات السيكو سيكو ودي من اثار عمنا الشيخ السلبية

    ReplyDelete
  54. فضحتنا ياأحمد
    ينفع كده؟
    لا ولازم عشره,اودى وشى منهم فين دلوقتى

    ReplyDelete